Zondag 31 juli 2022

31 juli 2022 - San José, Costa Rica

Sinds maandag (25/7) zijn wij van Escazú verhuisd naar weer andere kennissen in Coronado, allemaal in San José. Rosa, vriendin van Andrea nog uit haar lagere schooltijd. Daar zijn we nu een week, heel relaxed. We gebruiken de auto van de zoon, die Toyota die niet al te goed meer is, maar nog goed genoeg. Zo kunnen we met de moeder van de vriendin (92 jr.) en de vriendin tochtjes maken. Niet spannend maar wel zo leuk.

Aanstaande vrijdag (5/8) zijn we 90 dagen in Costa Rica en zullen we verkassen naar Panamá. Het visum loopt af. We moeten nog even uitzoeken waar we precies heen gaan, maar dat hebben we gauw genoeg uitgevonden. Daar blijven we dan nog een week of 2 en dan 21 augustus de terugvlucht naar Nederland vanaf Panamá, een week eerder dan oorspronkelijk voorzien om een en ander te regelen in Nederland.

Langzamerhand komt er een einde aan onze zwerftocht. In Panamá gaan we nog wel een paar bijzondere dingen doen. Hier in Costa Rica hebben we vooral familie, kennissen en vrienden bezocht en dagen gewoon eigenlijk niks gedaan, niks bijzonders eigenlijk. Ik laat het deze week hier bij.

Groet, Carel & Andrea

1. Margreet:
    31 juli 2022
    Nog even het ruimtegevoel uit een mooi groen land. Terug naar NL vol en veel beton maar waar ook heel veel mooie dingen te beleven zijn . Alvast goeie terugvlucht en Welkom Thuis.
  2. Carel Reuser:
    31 juli 2022
    Margreet, nog even lekker 2 weken rondwandelen in Panamá. Is ook een prachtig land en rustiger dan Costa Rica.
    Jullie nog in Prizy, groet, Carel
  3. Nieske:
    1 augustus 2022
    Leuk hoor Carel! Gaan jullie nog naar de San Blas eilanden in Panama?
  4. Carel Reuser:
    1 augustus 2022
    Nieske, dat weten we nog niet. Als gebruikelijk hebben we geen echt plan. In ieder geval het land uit. Voorlopig die kant op
    Groetjes en tot gauw,
  5. Gerry:
    1 augustus 2022
    Hoi Carel en Andrea, Goed dat jullie vrienden en bekenden hebben kunnen bezoeken. En mooi om nog even te reizen in Panama. Nog even het vakantiegevoel meemaken en vasthouden voor thuis in Nederland. We zullen jullie met open armen ontvangen.
    Jan en ik zijn op een minister-president in de provincie Groningen. Nooit geweten hoe mooi het daar is. Plat, uitgestrekt, prachtige vegetatie, vooral bij Lauwersoog en zo stil. Voor de gelegenheid hebben we elektrische fietsen gehuurd. Zo lekker, want op het vlakke land wil het goed waaien. Ook fijn voor de Groningse scholieren, want de afstanden naar school kunnen groot zijn. Vanmiddag gaan we wadlopen en na gedoucht te hebben gaan we weer naar huis.
    We verheugen ons op jullie thuiskomst. Hopelijk jullie ook. Liefs, Jan en Gerry
  6. Carel Reuser:
    1 augustus 2022
    Gerry, het vlakke land, het platte land, als ik daar een beschrijving van probeer te geven hier in Costa Rica of overige landen waar we waren, kunnen ze dat niet geloven, dat zo'n land kan bestaan. En sommige delen, ongeveer 1/3 onder de zeespiegel vinden ze helemaal te gek. En dat Schiphol op -4 m ligt, kan niet, zijn toch geen watervliegtuigen...
    Wij gaan 22 augustus bij Marga in Almere logeren, en van daaruit organiseer ik dan de verhuizing, maar eerst nog even de paden op de lanen in de bergen omhoog en -laag in Panamá.
    Groetjes,
  7. Anne Roskam:
    1 augustus 2022
    Nog veel reisplezier de laatste weken, groet Anne
  8. Carel Reuser:
    Anne,
    jawel, we geven er nog even een stevige duw aan in Panamá. Hier in Costa Rica erg kalm aan gedaan, veel bezoekjes en dergelijke afgelegd.
    Groet
  9. Marjorie:
    1 augustus 2022
    Veel plezier de laatste weken in Panama. Hopelijk hebben jullie ook wel weer zin om thuis te komen…en je kleinzoon weer te zien!
  10. Carel Reuser:
    3 augustus 2022
    Marjorie, Nog even 2 weekjes stevig wandelen, daar is de laatste tijd niet veel van gekomen. Maar dan inderdaad wel weer zin om naar Nederland te gaan om onder andere onze kleindochter Freija te omarmen.
    Groet,
  11. Rob Schregardus:
    4 augustus 2022
    Hoi Carel en Andrea, ik lees dat de tropische reis er bijna op zit. Nog een paar weken Panama na Costa Rica en dan naar huis. Jullie zullen het gaan missen, de drukte van verkeer en mensen zal jullie de eerste tijd wel beklemmen. Wij zijn inmiddels ook neergedaald in Nederland maar gaan al snel weer op reis.
    Ik wens jullie nog een paar goede afsluitende weken en daarna een goede thuisreis.
  12. Carel Reuser:
    5 augustus 2022
    Ha die Rob, leuk dat je reageert. Hier kan het ook stijf druk zijn, vooral omdat de infrastructuur niet al te best is. San José is een chaos van verkeer, puinhoop, constant. Misschien 's ochtends vroeg dat het meevalt. Gaan we zien want morgenochtend gaan we naar David, Panamá, dagreis met de bus. Jullie zijn dus tijdelijk in Nederland, begrijp ik. Natuurlijk om de kleinkinderen te knijpen. Dat gaan wij over 2-3 weken ook doen, is echter nog maar één, een dochter bij zoon Dirk.
    Groet, Carel & Andrea
  13. Carel Reuser:
    5 augustus 2022
    Nog wat, ik ben wel blij met mijn plat-for-ever kaart, dat scheelt vele rijen en files als je Skyteam vliegt. Tjonge jonge jonge, wat een bendeoveral
    Ciao