20220418 Woning

18 april 2022 - Santa Fé, Panama

Het originele huis links is later uitgebreid met de woning rechts.

20220418 Woning

Deze foto werd gemaakt op 18 april 2022 in Santa Fé, Panama met een Canon Powershot D10.

1. Bernard Reuser:
    2 mei 2022
    Toch is het wonen hier van een andere orde dan bij ons. Ik begrijp nu dat je hier goedkoop kunt wonen. . Vraag me wel ernstig af of ik het zou willen.
  2. Carel Reuser:
    3 mei 2022
    Bernard, is een kwestie van afwegingen en prioriteiten. In Nederland is alles buitengewoon goed georganiseerd. Vanwege de hoeveelheid mensen/km2 moet dat ook wel. Bovendien houden Nederlanders er van hun zaakjes goed te organiseren, ook in groepsverband. Moet de poldercultuur aan ten grondslag liggen. Daar wordt ook ongelooflijk veel voor betaald. Hier is het meer van leven en laten leven. Niet te veel overheidsbemoeienis, typisch Amerikaans. Evengoed zijn er zaken die vrij goed georganiseerd zijn zoals bijvoorbeeld de gezondheidszorg. Die staat op een hoog niveau. Probleem is voor sommigen de afstanden tot zorg. Woon je midden in het oerwoud, dan is er niet binnen 10 minuten een ambulance ter plekke. In de bewoonde gebieden is dat geen probleem. Wel is de toegankelijkheid tot de lange duur zorg niet voor iedereen even goed geregeld. Dan moet je toch een verzekering o.i.d. hebben die niet iedereen heeft of kan betalen. Is namelijk geen verplichting. Ook typisch Amerikaans.
    Groet