20210908 Bogota Rowing Club

8 september 2021 - Bogotá, Colombia

Maandag 7 sept.

Als afgesproken op weg naar de  Club Nautico Muña aan het Lago Tominé, 2,5 uur bussen van Bogota. Gabriel Antonio ving ons op. Prachtig gelegen club met zeilboten, kano's en waterski-mogelijkheden aan het stuwmeer Tominé. Sinds een paar jaar ook een bescheiden roeivereniging er bij. Al aardig wat bootjes, ik zag zelfs een 8+. Allemaal buiten onder zeil. Het waait er wel eens maar nooit hard en zeker niet lang achter elkaar door, aldus Gabriel. Ik kreeg een gele skiff die loodzwaar was maar dan loopt ie lekker door. Het meer ligt op 2600 m, is zo'n 25 m diep en de watertemperatuur is 12 grC, geen aanbeveling om eens lekker te zwemmen. Reddingvest verplicht, goeie zaak. Er stond een zwak windje en daar kan ik als matige skiffeur slecht mee overweg. Tegen de wind in en met de wind mee gaat dan nog wel lekker, maar dwars op de golven is niet te doen. Hoe dan ook heerlijk geroeid, Andrea maakte wat foto's en een filmpje. Zo'n meer is toch wat anders dan een kanaal. Aanstaande zaterdag is er vervoer geregeld, gaan we weer een keer maar dan wat vroeger, staat er ook minder wind. Kijken hoe het dan gaat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Margreet:
    8 september 2021
    Bijzonder om daar in de skiff te stappen op zo’n grote plas. Enige buitenlander zeker? Vast een loods die nog wat onderhoud vergt!
    Mooi clubhuis ook eten daar?
    Hier vandaag 33 daarna vast onweersbui!