Maandag 23 mei 2022, Jacó, Costa Rica

23 mei 2022 - Jacó, Costa Rica

Wij zijn nu al een week in Jacó, Costa Rica. Bij kennissen hebben we een ruimte gehuurd voor 2 weken waar we een magnetron hebben, een elektrische bakpan, een koelkast en een airco. De ruimte is ook behoorlijk groot zodat we er eigenlijk heel behoorlijk bij zitten. Van hieruit hebben we al flinke wandelingen gemaakt in de omgeving, prachtige natuur, deels nagenoeg onbereikbare stranden, bossen, enz.  Het klimaat hier is warm, benauwd, vochtig, onregelmatig een fikse regenbui in deze tijd van het jaar, kortom, typisch voor deze locatie.

Jacó is een typisch vakantiedorp. De laatste 50 jaar enorm gegroeid van nagenoeg niks, misschien een paar kustvissers, naar een booming city met dito booming hoogbouw op sommige plaatsen, veel surfers, backpackers, Amerikaanse pensionados, Europese vakantiegangers, gelukzoekers, enz. Onze kennissen hebben hier een jaar of 40 geleden een disco opgezet, toen een timmerbedrijf, vervolgens een autoberging met kraanwagen, daarna een supermarkt, en momenteel is die ruimte een kerk. Daarnaast zijn er nog een paar kamers ingericht voor verhuur,  cabinas heet dat, en daarvan hebben wij er dus een.

In het verleden zijn wij met het gezin hier al een paar keer geweest en hebben toen overnacht in het fameuze backpackerhotel "De Haan". Ooit neergezet door een zekere Tom de Haan die het een aantal jaren geleden verkocht heeft aan een Amerikaan.

Ik houd het deze keer kort en voeg nog wat foto's toe.

Groet,

Carel & Andrea.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margreet:
    23 mei 2022
    Zo te lezen een ruime behuizing en waterdicht dak. Ook daar de vooruitgang naar een mondaine plaats. Blijven jullie nu trekken door
    CR? Afscheid huis , jammer maar es beste oplossing. In Prizy nog warm maar kleine onweersbui en beetje regen. Alles opgefrist!
  2. Carel Reuser:
    24 mei 2022
    Margreet, een prima behuizing voor het moment, zie foto's, maar Jacó is niet onze plek, teveel toerisme, klimaat is net effe te klam. Wij blijven voorlopig wel in Costa Rica, gaan wat rondtrekken en hebben nog een aantal vrienden op de lijst staan waar we langs moeten, een aantal dagen. Dan vermoedelijk terug naar Panamá voor een of twee weken. Dan is het alweer eind augustus en komen we gewoon terug. Of we moeten tegen een droomplek aanlopen. Als Prizy, heerlijk daar,
    Groet, Carel
  3. Margreet:
    24 mei 2022
    Zag El Miro, Marriothotel en smalle stranden en las nog veel meer maar ook op een van je
    foto’s een prachtig houten ongeverfd huis.
    Groot genoeg om Freya de ruimte te geven!