Maandag 6 december 2021

6 december 2021 - Quito, Ecuador

We zijn tot aan de grens gekomen in Huaquillas helemaal in het zuidwesten van Ecuador. De berichten dat de grens met Peru daar per 1 december open zou zijn, waren erg positief.

Helaas, op het laatste  moment heeft men besloten de grens dicht te laten. Per motor kun je wel ergens een eindje verderop de grens over, maar dan heb je geen stempel in je paspoort. Ben je dus illegaal. Gaan wij niet doen.

Dus via Cuenca doorgereisd naar Quito en daar gisteren aangekomen. Vrijdag vliegen we dan naar Lima.

Het is mij ook gelukt wat foto's te uploaden, zie foto's.

Zijn benieuwd naar Perú.

Groet,

Carel & Andrea

1. Agnes:
    6 december 2021
    Hoi Andrea en Carel, het ziet en leest er zeer ontspannen uit. Jullie hebben lef. Gewoon gaan, doen en maar kijken maar tevens jullie verstand gebruiken. Petje af globetrotters ! Hotel ziet er prachtig uit met zo n vide middenin. Mooie stijl.
    En voor 9 euro zit je nog steeds heel chique.
    De moeite waard.
    Jammer dat jullie de grens niet over konden lopen . Zou leuk geweest zijn. Gewoon beetje pech.
    Liefs agnes
  2. Carel Reuser:
    7 december 2021
    Agnes, Hebben vandaag tickets naaar Lima gekocht. Gaan vrijdag daar naar toe.
    Groet, Carel
  3. Carel Reuser:
    6 december 2021
    Agnes, was inderdaad best een nette gelegenheid en gunstig gelegen. Was even wennen aan gemeenschappelijk toilet en douche maar werd redelijk schoon gehouden en warm water was heet. Altijd belangrijk. Buurman a bit noisy maar ook dat werd beter na een dag of twee. Is jammer dat we nu toch weer moeten vliegen, we waren echt goed op streek. Op het laatste moment hebben ze de policy veranderd, zo ongeveer toen wij al onderweg waren per bus naar de grens.
  4. Astrid Vossen:
    7 december 2021
    Hoi Andrea,
    Wat leuk te lezen wat jullie meemaken. Van Marga heb ik het adres van je reisblog gekregen. In Lima wonen de ouders en broer van een vriendin van mij. Ik ben benieuwd hoe jullie het vinden.
    Hier in Malden, is de eerste sneeuw van dit jaar gevallen. Verder is er niet veel opzienbarends te vertellen over Nederland.
  5. Carel Reuser:
    9 december 2021
    Astrid, wij zijn ook benieuwd naar Lima. Groet, Carel
  6. Godfried Reuser:
    8 december 2021
    Hallo Carel
    Pech van je omleiding, maar Peru vonden we in 2017 , qua vooral oude cultuur interessanter dan Ecuador. Met name ook de pre-Inca culturen.
    We vlogen indertijd van Trujillo (prachtige stad, moeite waard, met in de buurt veel zeer interessante opgravingen van oude culturen) via Lima naar Arequipa . Overstap tijd in Lima van enkele uren en wisten dat er een wereld-top-restaurant
    was op de luchthaven, La Bonbonniere. Alle (door)gangen geprobeerd ,maar helaas alleen bereikbaar voor internationaal en niet voor lokaal verkeer. Ik denk dat er ook nog wel een vestiging in Lima zelf is.
    Groet Godfried
  7. Carel Reuser:
    9 december 2021
    Godfried, dank voor je tip. Wij zullen in ieder geval 3 nachten in Lima verblijven en eens nadenken over een Airbnb of iets dergelijks ergens in Peru om een tijdje te verblijven, waarschijnlijk tot in het nieuwe jaar.
    Groet,
    Carel