Zondag 3 juli 2022

4 juli 2022 - San Ramón, Costa Rica

San Ramon.

Wij zijn weer terug in San Ramon, stad halverwege San José en Puntarenas. Daar hebben wij een ruim appartement op de begane grond gehuurd via AirBNB. In verband met de afwikkeling van diverse zaken na het overlijden van de moeder van Andrea moeten we wel nog een paar keer naar Puntarenas, maar wij hebben geen zin om daar te verblijven, nogal warm en vochtig. Vanuit San Ramon is er een goede busverbinding naar Puntarenas en ook naar San José. Een goede vriendin van ons woont hier en is ook advocaat. Zij helpt ons bij bovengenoemde afwikkeling.

Verder doen wij niet veel bijzonders, wij verblijven gewoon hier en wandelen veel in de prachtige omgeving tussen de koffieplantages. Als het allemaal goed afgewikkeld is, zoeken we weer wat avontuur .

Groet,

1. Margreet:
    4 juli 2022
    Verplichtingen na overlijden zijn niet leuk wel noodzakelijk maar wat een geluk dat jullie in de buurt zijn en al veel moois hebben ondernomen.Terugreis duurt gelukkig nog even!
  2. Carel Reuser:
    4 juli 2022
    Margreet, Inderdaad goed dat wij in de buurt waren. Het geeft ons de gelegenheid om een en ander goed te regelen met de broer van Andrea. Niet dat er een enorme erfenis aan zit te komen, zeker niet, maar iets moet er altijd geregeld worden, vooral inzake het huis.
    Groet,
  3. Bernard Reuser:
    4 juli 2022
    Het overlijden en daarmee de directe gevolgen ervan is emotioneel en daardoor best wel vermoeiend. En in jullie geval komt daarna ook de verantwoordelijkheid voor het goed afwikkelen van de boedel. Dat hakt er in. Gelukkig dat jullie daar een advocaat, een goede vriendin hebben om jullie daarbij te helpen.
  4. Carel Reuser:
    4 juli 2022
    Bernard, Zeker. De advocaat, Julia Zeledon, woonde lang geleden op kamers bij Andrea in huis. Wij hadden het contact een beetje verloren, zochten haar een tijdje geleden, vóór het overlijden van Doña Rosman weer eens op, en dat komt nu mooi van pas. Dank voor steun,
  5. Bert Appeldoorn:
    4 juli 2022
    Dag Carel en Andrea, dat is wel een heftige tijd voor jullie. Hopelijk zijn de zaken snel en goed op een rijtje en kunnen jullie verder. Veel sterkte verder. Ook namens Carolien.
  6. Carel Reuser:
    4 juli 2022
    Bert, Zeker, het kwam enigszins onverwachts. Zijn tegelijkertijd blij dat wij in de buurt waren.
    Bedankt voor medeleven, groet
  7. Liesje Reuser:
    7 juli 2022
    Goedemorgen Carel en Andrea, Ik heb de plaatsen San Ramon , San Jose en Puntaneras even bekeken op Google Maps. Altijd inzichtgevend als je iets op de kaart ziet. Je schrijft dat het in Puntaneras warm en vochtig is en in San Ramon beter. Terwijl je, afgaand op de kaart, zou denken dat het in Puntaneras juist koeler zou zijn omdat het bij het water ligt. Niet dus.
    En ook heel fijn een vriendin in de buurt die helpt met de afwikkeling. Er is altijd meer te doen dan je verwacht .
    Maak het goed en liefs.
  8. Carel Reuser:
    9 juli 2022
    Liesje, Op de kaart kan dat wel zo lijken maar je vergeet het hoogteverschil. San Ramon ligt bijna 1000 m hoger dan Puntarenas en dat maakt alles uit. Zo waren wij in Ecuador vrij dicht bij de evenaar (de naam zegt het al) in Cuenca, evengoed kon het daar nog vrij fris zijn. In Costa Rica zijn alle kustplaatsen warm tot zéér warm en benauwd, zowel Atlantic als Pacific. Zogauw je echter het land in gaat, ga je al snel omhoog en wordt het aangenamer. Land van de eeuwige lente heet het dan.
    En de vrendin heeft ons heel goed geholpen, bij de notaris waren we in een half uurtje klaar met onze meegebrachte tekst.
    Groet Carel