Zondag 30 januari

31 januari 2022 - Cartagena, Colombia

Wij zijn vandaag van Lima naar Cartagena gevlogen. Onze bedoeling is daar een maandje te blijven. Chili hebben we (voorlopig) opgegeven, evenals Bolivia. We hopen dat de corona langzamerhand verdwijnt. De grenzen overland zijn allemaal nog steeds gesloten. En overal wordt moeilijk gedaan.

De verbinding met internet valt steeds weg, zien of die morgen beter is. Ik heb in ieder geval wat foto's kunnen publiceren en een videootje.

Groet, Carel & Andrea

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bert Appeldoorn:
    31 januari 2022
    Heel veel historie in Cartagena. Vulkaanbad nemen!
  2. Carel Reuser:
    31 januari 2022
    Bert, zal dat opzoeken. Hier nog geen vulkaan gezien.
  3. Margreet:
    31 januari 2022
    Doet me goed dat de Alliance Française er zo mooi uitziet van buiten! Dat is hier duidelijk anders.Mooie plaatjes en dus nu maand Cartagena en omstreken uitrusten in hangmat en beetje avontuur? Geniet
  4. Carel Reuser:
    31 januari 2022
    Margreet, gewoon een maandje kalm aan, daarna zien we wel weer. Cartagena is een heerlijke plaats met een lekker warm klimaat.
    Die Fransen doen veel aan cultuurbeleid ( van hun eigen cultuur vooral). Het is niet alleen de Alliances Françaises die je overal tegenkomt maar in ieder land war ze ook maar een beetje Frans spreken of iets wat er op lijkt (veel Afrikaanse landen), investeren ze veel in het behoud van de taal en overige culturele zaken. Of de EU daaraan meebetaalt, en wij dus ook??…
  5. Fred Tap:
    31 januari 2022
    Als je van geschiedenis houdt moet je beslist het Ford San Filipe bezoeken. Er is een plaquette met nederlandse tekst waarin staat beschreven dat ik meen een nederlandse architect het ontwerp heeft gemaakt in opdracht van de engelse admiraliteit voor de bouw van dit ford. Veel plezier in Cartagena.
  6. Carel Reuser:
    31 januari 2022
    Fred, dat klopt. Ik ben hier in het verleden al vaker geweest, en ook al eens met Andrea en Dirk en Lotte. Dat fort hebben we toen al eens bezocht, maar doen we nog wel een keer.
  7. Herman:
    31 januari 2022
    Mooie foto's . Die linkse toren van de Sint Antonius heeft volgens mij mooi gevormde, weliswaar moderne, galmgaten.
  8. Carel Reuser:
    31 januari 2022
    Herman, en die rechter “toren” of misschien opgang naar het dak deed mij denken aan de kerk die vader ontwierp in Elsendorp. En ook ik moest denken aan moeder als ze iets kwijt was, Antonius van Padua, patroon van de sloddervossen. Groet Carel